Alla inlägg den 4 december 2010

Av Mathias - 4 december 2010 21:30

Vecka 45

Måndag
Idag mötes jag som vanligt av dem gamla arbetskollegorna på RR. Efter ett snabbt men mycket varmt välkomnandet, så dröjde det inte länge innan jag stod framför det gamla mixerbordet.


Mina uppgifter denna dag var att hålla i livsändningarna under förmiddagen och en inspelning session på över fyra timmar.


Just denna gång (november) så kommer vi att bestå av total tre ljudtekniker:
Jag och Kristoffer som fungerar som praktikanter/lärlingar, samt den anställda ljudteknikern Gabriel.


Vi praktikanter har utvecklat ett litet körschema, så att vi båda ska få ut lika mycket från samma tid på radion, vilket såhär långt har fungerat mer än perfekt.


Tisdag

Idag på väg till radion så fick jag en värmeattack. Jag sa till mig flera gånger:

- ''Ska jag kliva av nu och ta några minuter luft och sedan fortsätta till S:t Eriksplan?'' Men så blev det aldrig, för jag hade bestämt mig för att komma i tid.


Men väl där så fick jag några Alvedon av min trevliga arbetsledare och på så sätt kunde jag fortsätta min dag med ett ganska så bra flyt.


Eftermiddagens inspelningar uteblev, men den bjöd ändå på en hel del:

Pastor Elon tittade förbi radion och jag fick mecka med några datorer som vägrade fungera. Men efter reparation så fungerar nu samtliga datorer.


Väl hemma under kvällen så fortsatte febern och mina skalle hade inga planer på att sluta snurra.


Onsdag

Idag onsdag så är jag hemma sjuk med förkylning och hög feber. Får se hur det bli imorgon.


Torsdag

Febern har sjunkit en hel del, men jag tar ändå dagen hemma för att vila ut; jag är tillbaka på föterna imorgon.


Fredag

Idag blev dagen något kortare, då min handledare tog hand om dagens inspelningar. Men jag blev inte utan arbete för det; jag hade andra inspelningar att redigera.


Vecka 46
Måndag

Idag var jag hemma sjuk.


Tisdag

Idag följde en lång inspelning, tror vi blev klara strax efter 1800. Men med några koppar svartkaffe så sköljer man bort allt vad som heter tröttnad.


Onsdag

Live sändning som vanligt; men idag så blev vi tvugna att åter redigera gårdagens inspelning, då producenten ville byta musik.


Torsdag

Idag var jag hemma sjuk.


Fredag

Idag var jag hemma sjuk.


Vecka 47

Måndag

Nu har datorerna börjat att strula, så vi kunde med nöd och näppe spela in dagens direktsändning utan några större problem; dags för lite ny programvara.


Tisdag

Idag hände samma sak igen under inspelningen; fast denna gång så frös hela vårt lilla nätverk vilket gjorde att vi fick spela in på en separat extra hårddisk. Bäst jag tar med mig en ny väl fungerande programvara imorgon!


Onsdag

Mina uppgifter idag var att ta hand om en hel hög beställningar av cd och dvd-skivor. Redigera -> etikettera -> samt skicka iväg dem.


Torsdag

Idag var jag hemma sjuk.


Fredag

Idag var jag hemma sjuk; verkar nästan som om jag fått ett virus eller något för de vägrar att släppa.


Vecka 48

Måndag

Idag mår jag mycket bättre; känner mig nog redo för att fortsätta imorgon!


Tisdag

Tillsist så har vi nu fått fart på samtliga datorer. Vi har även av säkerhetsskäl startat med att göra back-up på samtliga tio datorer. Dem ska sedan lagras i ett brandsäkertrum.


Onsdag

Idag så var jag bjuden på en konsert i den stora kyrksalen. Där spelade man musik och sjöng psalmer; ett stort tack till alla som ställde upp (även fast jag bara var där i 30 minuter p.g.a att jag hade en inspelning klockan 15:30).


Torsdag

En hel del fika och planerande inför ett ev. återbesök någon gång runt det kommande sportlovet. Jag fick även ta mig en titt på hur man med en enkel programvara kan ''förprogramera'' sina inspelade sändningar för de så kallade återsändningarna (repriser).


Fredag

Idag så var det min sista dag på RR. Jag kommer verkligen att sakna alla de trevliga arbetskamraterna, samt alla de andra som ställt upp för mig dagligen.


För första gången så blev jag riktigt lycklig; för RR har inte bara byggt upp mitt krossade självförtroende, utan RR har också gett mig en ny mening med mitt meningslösa liv, en ny hobby, något att göra, ett godhjärtat ting... efter skolan.






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards